Powrót

Sport to zdrowie

 

Wszyscy wiedzą, że ruch to zdrowie. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, jak wiele korzyści zdrowotnych daje właśnie wysiłek fizyczny. Wbrew temu, co uważa wiele osób, ćwiczyć powinni nie tylko ludzie chcący zrzucić zbędne kilogramy. Ruch z pewnością pomaga w spalaniu zbędnych kalorii. Wpływa także korzystnie na wiele innych rzeczy. 

 

Gimnastykować powinny się przede wszystkim osoby mające problemy z układem krążenia oraz z sercem. Fizyczny wysiłek pozwala bowiem sercu przystosować się do znoszenia większych obciążeń. To znacznie je wzmacnia i obniża ryzyko wystąpienia zawału. Ponadto, przyśpieszony oddech spowodowany zmęczeniem powoduje rozszerzanie się płuc oraz wtłaczanie przez nie większej ilości tlenu do krwiobiegu. Dzięki temu organizm jest lepiej dotleniony, a człowiekowi łatwiej się wówczas skoncentrować. Oprócz tego ciało łatwiej się oczyszcza. Podczas wysiłku bowiem człowiek poci intensywnie się, co pomaga mu w wydalaniu z siebie zbędnej, martwej materii organicznej. 

 

Ćwiczenia fizyczne mają także dodatni wpływ psychikę. Podczas wysiłku fizycznego rozładowują się nagromadzone w organizmie napięcia. Na dodatek podczas gimnastyki mózg wytwarza endorfiny – hormony odpowiedzialne za dobry nastrój i samopoczucie. Tak więc, jeśli chcesz zachować dobrą kondycję i zdrowie na długie lata, powinieneś od razu zabrać się za regularne ćwiczenia. Najlepiej na świeżym powietrzu. Może to być na przykład bieganie lub jazda na rowerze. 

 

Wystarczy poświęcić pół godziny dziennie na gimnastykę, by przyniosła ona ogromne korzyści dla zdrowia. Należy jednak pamiętać, by podczas pierwszego treningu się zbytnio nie przeciążyć. Może to się zakończyć nieprzyjemnymi zakwasami, a w najgorszym wypadku kontuzją. Wysiłek należy zwiększać stopniowo. Organizm musi mieć czas na przystosowanie się do jego optymalnej dawki. Następnie należy mu go dostarczać regularnie.